Som s vami (Slovak)
To som celý ja – výška 180, miery 108 – 83 – 107, vážnosť 73, päť vojenských odborností a ešte viac civilných, hnedé vlasy, zelené oči, narodený pri príležitosti maďarského povstania, ostýchavý a pokrstený, ženatý a trojdetný. Netepem po anglicky, ale som svetový.
Posielajte mi obdivné listy, pozdravy a dary, knihy a obrazy, sochy a slaninu, chľast a kvety. Podporujte svojho básnika, ktorý sa za vás správa ako idiot. Napíšte mi na moju európsku adresu – Slovensko.
Volajte mi, všetci, ktorí ma milujete, ktorí nemôžete bezo mňa žiť, alebo aspoň umrieť. Volajte číslo 314 212, môj telefónny automat bude dvíhať denne 24 hodín. Nehanbite sa za svoje city. Boh sa na vás díva – spravte konečne nejakú hlúposť. Vycálujte dačo na moje konto SŠS 3478228. Poukážte na môj čistý účet svoje špinavé peniaze, budem ich celé dni a noci prať. Môžete sa spoľahnúť, že ich prehajdákam ja sám na rozdiel od iných dobročinných zbierok, Alweg[1]ov a ďalších podvodov.
Čakám na vaše listy, duševné výlevy a odporné prachy. Ja viem, teraz sa všetci lepší ľudia pohoršujú, že sa tí horší nepolepšili. Môžu si trhnúť chlpatými nohami.
[1] Spoločnosť ALWEG vznikla v roku 1953 a jej názov pochádza z iniciálok mena švédskeho zakladateľa, ktorým bol Axel Lennart Wenner-Gren. Ide o nekonvenčný typ jednokoľajnicovej dráhy, známej aj ako monorail, ktorá pozostáva z prefabrikovaných betónových nosníkov s dĺžkou 20 až 30 m, položených na betónových pilieroch. Projekt jeho použitia vo Vysokých Tatrách vypracoval bratislavský projektant Alexander Valentovič a Peter Hupka. Trať tatranského ALWEGU mala viesť vo výške 5-6 m nad terénom a mala mať celkovo štyri stanice: Poprad-Tatry, Starý Smokovec, Štrbské Pleso a Tatranská Lomnica. Nasledoval návrh na otvorenie osobitného účtu pre účely ALWEGu, ktorý Smena pohotovo aj zriadila. Alweg sa nikdy nepostavil a peniaze či iné cennosti (zlaté prstene a podobne) sa použili na iný účel, na výstavbu základnej školy v obci Nemecká. Zdroj: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5203-Projekt-menom-ALWEG/
Uploaded by | Répás Norbert |
Publisher | Atrakt, Bratislava 1991 |
Source of the quotation | Hurá, horí!, ISBN 80-85543-00-1 |
Bookpage (from–to) | 09-10 |
Publication date | 1991 |
|
|
Veletek vagyok (Hungarian)
Ez egészen én vagyok – magasság 180, méretek 108 – 83 – 107, súly 73, öt katonai szakismeret és még több polgári, barna haj, zöld szemek, született az '56-os magyar felkelés alkalmából, félénk és megkeresztelt, házas és háromgyermekes. Angolul nem lüktetek, de világi vagyok.
Küldjetek nekem hódoló leveleket, üdvözleteket és ajándékokat, könyveket és képeket, szobrokat és szalonnát, itókát és virágot. Támogassátok költőtök ki helyettetek teszi magát lóvá. Írjatok nekem – európai címemre Szlovákia.
Hívjatok, mindannyian, kik szerettek, kik élni, sőt még halni sem tudtok nélkülem. Tárcsázzátok önműködő telefonom 314 212-es számát, mely 24 órán át várja hívásotok. Ne szégyenkezzetek érzelmeitek miatt. Isten lát titeket – tegyetek végre valami őrültséget. Utaljatok az SSS 3478228-as kontómra valamicskét. Patyolat számlámra folyósítsátok piszkos pénzetek, naphosszat mosom majd mindet. Biztosak lehettek, hogy egyedül herdálom el mindet, ellentétben más jótékony gyűjtögetőkkel, Alweg[1]gel as és további csalókkal.
Várom leveleitek, lelki ömlengéseitek és ellenszenves zsétek. Tudom hirtelen vér lázad majd minden szelíd emberben, hogy nem lettek jobbak a rosszak. Rándíthatnak egyet szőrös lábukkal.
[1] A XX. század 60-as éveinek végén nyilvános Alweg gyüjtést rendeztek, amelynek célja egy gyorsvasút megépítése volt a Magas-Tátrában. Az Alweg sosem épült meg és az összegyült pénzt illetve más értékeket (arany ékszerek és hasonlók) a Nemecká község alapiskolájának felépítésére használták fel. Alweg az Axel Lennart Wenner-Gren svéd nagyiparos, multimilliomos és invesztor nevének rövidítése, aki iniciátora volt a Köln-Fühlingen egynyomsávú gyorsvasút megépítésének. Forrás: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5203-Projekt-menom-ALWEG/
|